برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی شتاب‌دهنده اشتغال خانواده محور

صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه اقتصاد درون‌زا و هویت بنیان محسوب شده و به‌عنوان کالایی فرهنگی و اقتصادی، نقش مهمی در رشد اقتصادی جامعه ایفا کرده است.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در یادداشتی نوشت: صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه اقتصاد درون‌زا و هویت بنیان محسوب شده و به‌عنوان کالایی فرهنگی و اقتصادی، نقش مهمی در رشد اقتصادی جامعه ایفا کرده است. صنایع‌دستی تأثیر زیادی در اشتغال‌زایی، توسعه صادرات، ارزآوری، توسعه پایدار و رونق گردشگری و... داشته و توجه به جایگاه ویژه آن در اقتصاد کشور و خانواده محور بودن آن، می‌توانیم شاهد تقویت معیشت و ایجاد اشتغال بیشتر باشیم.

امروزه برپایی نمایشگاه‌ها به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، در توسعه اقتصادی، اهمیت قابل‌توجهی داشته و عواید اقتصادی زیادی به همراه دارد.

برگزاری سی‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی فرصت مغتنمی است تا فعالان صنایع‌دستی با روش‌های نوین بازاریابی و اقتصاد دانش‌بنیان و زنجیره ارزش تولید آشنا شوند. برگزاری نمایشگاه در سطح ملی سبب تقویت معیشت هنرمندان صنایع‌دستی به‌ویژه برای استان‌های کم‌برخوردار که از مرکز دور هستند شده و هنرمندان می‌توانند از طریق این نمایشگاه ضمن ارائه محصولات در محیطی بهتر با تعاملات بیشتر بتوانند کسب‌وکار خود را رونق بخشند.

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی فرصت مناسبی است تا استان‌های محروم، مناطق روستایی و عشایری که صنایع‌دستی خانواده محور در توسعه معیشت آن نقش مهمی دارد با معرفی توانمندی‌ها و تولیدات، اقتصاد پویا و پایداری را فراهم آورند.

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زمینه مناسبی است تا هنرمندان صنایع‌دستی با حضور در این نمایشگاه، برند و تولیدات خود را به بهترین شکل ارائه کنند، شخصاً ویژگی‌ها و مزایای تولیدات خود را به مشتریان معرفی کرده و از این فرصت استثنایی به‌خوبی استفاده کنند. آنها در این رویداد از بازار و رقبا مطلع شده و با اشتراک‌گذاری تجربیات هنرمندان رشته‌های مختلف، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، آشنایی عموم جامعه با تولیدات صنایع‌دستی، جلب سرمایه‌گذاری‌ها و رشد صادرات تولیدات صنایع‌دستی، زمینه توسعه اقتصادی درون‌زا و خانواده محور و هویت بنیان را فراهم نمایند.

 باتوجه‌به نقش مهم تبلیغات و بازاریابی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی، برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، ویترین مناسب و موقعیت بازاریابی قوی و کارآمدی برای هنرمندان صنایع‌دستی محسوب شده تا ضمن معرفی تولیدات و فروش آن، با ایجاد روابط تجاری جدید با سایر عرضه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، زمینه رشد و گسترش کسب‌وکار خود را فراهم نمایند. همچنین حضور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی راهی مؤثر برای نمایش تولیدات به بازارهای صادراتی محسوب می‌شود.

در پایان باتوجه‌به فضای مناسبی که در راستای حمایت از هنرمندان صنایع در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در اختیار هنرمندان قرار گرفته امید است بیش‌ازپیش شاهد رونق صنایع‌دستی به‌عنوان معیشت عزت‌آفرین و خانواده محور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403082201393
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha